Σκοποί-Στόχοι

Οι σκοποί του εργαστηρίου είναι:
α. H κάλυψη των διδακτικών, επιστημονικών και ερευνητικών αναγκών του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και άλλων τμημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, σε θέματα που εμπίπτουν στα γνωστικά αντικείμενα των επιμέρους Μονάδων του εργαστηρίου, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 1 της παρούσης και η αξιοποίηση της υπάρχουσας εργαστηριακής και τεχνολογικής υποδομής (π.χ. όργανα και λογισμικά μέτρησης παραμέτρων της ομιλίας, λόγου, ακοής, και μη λεκτικής επικοινωνίας) από φοιτητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές και νέους ερευνητές.
β. Η έρευνα και ανάπτυξη, μέσω της υλοποίησης βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στα γνωστικά αντικείμενα των επιμέρους μονάδων του εργαστηρίου, δίνοντας έμφαση στην επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία και τα έργα έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας.
γ. Η καινοτομία στην ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης, ανίχνευσης, διαγνωστικής αξιολόγησης, παρέμβασης, εκπαίδευσης και συμβουλευτικής υποστήριξης ατόμων με διαταραχές επικοινωνίας (λόγου, ομιλίας, φωνής, λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας) και απώλεια ακοής.
δ. Η ανάπτυξη εφαρμογών Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) που θα στοχεύουν στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δια ζώσης και εξ αποστάσεως) των μαθητών/φοιτητών με απώλεια ακοής.
ε. Η σχεδίαση, ανάπτυξη, αισθητή βελτίωση και αξιολόγηση τεχνολογιών διαγνωστικής αξιολόγησης, υποστήριξης, αποκατάστασης και εκπαίδευσης ατόμων με διαταραχές επικοινωνίας (λόγου, ομιλίας, φωνής, μη λεκτικής επικοινωνίας) και απώλεια ακοής.
στ. Η κατασκευή, προσαρμογή και στάθμιση δοκιμασιών επικοινωνίας, (λόγου, ομιλίας, φωνής, μη λεκτικής επικοινωνίας) και ακουστικής αντίληψης, καθώς και η δημιουργία βάσεων δεδομένων και φυσιολογικών προτύπων γλωσσικής συμπεριφοράς (νόρμες).
ζ. Η παραγωγή ενημερωτικού υλικού για την ευαισθητοποίηση του κοινού σε επιστημονικά θέματα, δράσεις και επιτεύγματα του εργαστηρίου καθώς και η παραγωγή επιστημονικών εκδόσεων (σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή) σχετικών με τα γνωστικά αντικείμενα του εργαστηρίου.
η. Η συνεργασία και συμπράξεις με κάθε μορφής οργανισμούς, όπως ακαδημαϊκά ιδρύματα, κοινότητες γνώσης και καινοτομίας (ΚΓΚ), ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, φορείς του ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ινστιτούτα, οργανισμούς, ερευνητικά εκπαιδευτικά και κλινικά κέντρα, επιστημονικούς, κοινωνικούς και επαγγελματικούς συλλόγους ή άλλους φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής που έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον ή ενασχόληση με τα γνωστικά αντικείμενα και τις δραστηριότητες των επιμέρους Μονάδων του εργαστηρίου.
θ. Η συμμετοχή σε Διεθνή, Ευρωπαϊκά ή εθνικά ερευνητικά ή αναπτυξιακά προγράμματα.
ι. Η διοργάνωση επιστημονικών ημερίδων, διαλέξεων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, καθώς και η πρόσκληση Ελλήνων και διεθνώς αναγνωρισμένων επιστημόνων.
ια. Η παροχή γνωμοδοτήσεων και υπηρεσιών που άπτονται των γνωστικών αντικειμένων των μονάδων του εργαστηρίου σε ιδιώτες, καθώς και σε κάθε μορφής οργανισμούς κατά τα προβλεπόμενα του π.δ. 159/1984 (Α’ 53).
ιβ. Η οργάνωση, διαχείριση και εποπτεία εθελοντικής ομάδας φοιτητών/φοιτητριών του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την υποστήριξη συμφοιτητών/τριών τους με απώλεια ακοής σε θέματα φοίτησης και κοινωνικής τους συμπερίληψης στην πανεπιστημιακή κοινότητα.
ιγ. Η οργάνωση υποστηρικτικών προγραμμάτων βαρηκόων, κωφών και Κωφών παιδιών ακουόντων γονέων προσχολικής ηλικίας ή/και ακουόντων παιδιών Κωφών
γονέων προσχολικής ηλικίας.
ιδ. Η παροχή υπηρεσιών Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας σε ιδιώτες καθώς και σε κάθε μορφής οργανισμούς κατά τα προβλεπόμενα στο π.δ. 159/1984 (Α’ 53).
ιε. Η δημιουργία διαδικτυακής κοινότητας εκπαιδευτικών βαρηκόων, κωφών και Κωφών μαθητών και φοιτητών/τριών με σκοπό την ανταλλαγή ιδεών γύρω από την υποστήριξη της εκπαίδευσης.
ιστ. Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης, των μεταβάσεων και της εργασιακής συμπερίληψης των ατόμων με διαταραχές επικοινωνίας και απώλεια ακοής.
ιζ. Η βελτίωση του επαγγελματισμού και της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών.

Scroll to Top